Semester, igen!

En dag semester och en dag konferens. En fin kombo. Vi tog nattåget till Stockholm, jag, Sara och Madeleine. Kring 09.30 var vi framme och tog oss till hotellet med vårt bagage. Sedan traskade vi runt på bästa affärerna i vår huvudstad.

Svenskt Tenn.
Massor av inspiration
Vill ha, boken om Estrid Eriksson.
Efter Tennet fortsatte vi gata upp och gata ner, kikade in lite här och lite där i spännande affärer.
Franska smörknivar som jag blev förtjust i. Affären var liten, låg på Östermalm, men jag minns inte vad den heter.
Julfint överallt.
Den här skivspelaren på Nordiska Galleriet hade passat i mitt blivande musikrum...
Pumlor, som vi kallar julgranskulorna i Luleå.
Det blev Afternoon tea på "Tea & Garden i Vasastan. En lång och skön paus från vimlet i city.
När mörkret föll korsade vi Stortorget i Gamla stan, passerade julmarknaden med målet - Stadsmissionens loppis. Så mycket att titta på, bland annat fina glas som jag inte köpte.
Just här, är det som finast i Gamla stan tycker jag. Med trötta fötter tog vi oss till hotellet, fixade till oss lite och gick ut i Stockholmskvällen för en middag.
Karin och Marie som kom med ett lite försenat flyg dök upp. Jag hade bokat bord på "Deli de Luca" på Folkungagatan. En mysig restaurang och det blev skaldjur till förrätt, smakrikt.
Tagliatelle, kalvkött och en riktigt god sås, massor av parmesan ovanpå, gudomligt gott!

Mätta och glada traskade vi tillbaka till hotellet, vi hade ju en intressant och lärorik dag att se fram emot, och då får man inte vara uppe för länge.
Jag hade tur och fick ett rum med utsikt. Somnade nästan på en gång då jag lade huvudet på kudden.

Fredagmorgon, 06.30 åt vi frukost för att sedan ta oss till Liljeholmen och konferensen. En otroligt bra dag blev det! Nöjda, och lite klokare sa vi hej då till Madde som skulle ta tåget till Uppsala och sin mormor och morfar som väntade på henne där.
Marie, Sara och Karin skulle flyga hem, men lite senare så vi fick tid för After Work på ett ställe nära T-centralen innan de tog sig ut till Arlanda.
Jag hämtade min väska och tog mig till ett nytt hotell för en helg med min man här. Han var på väg med ett sent flyg.
Somnar snart med ett huvud fullt av nya intressanta tankar...