Håller hårt i de sista semestertimmarna...

Det är lite vemodigt när något roligt snart är över, och samtidigt är det ju så hela tiden, att allt har ett slut på något vis. Vissa saker återkommer, men aldrig exakt likadant, så som semestrar.
Vår lördag i Stockholm skulle ha blivit en cykeldag med goda vänner. Nu blev det inte så, för det lovades massor med regn, och hur roligt är det då att cykla omkring på Djurgården och i city. Våra vänner avbokade sin resa till Stockholm och vi ställde in oss på att göra annat när det regnar.

Jag gick i väg på salong och fixade naglarna. På eftermmiddagen tog vi en tur till Gamla Enskede och fikade, bara för att ha något att göra. Lugnaste dagen på hela sommaren. Klokt i och för sig, att vi var väldigt stillsamma, eftersom vi skulle köra hem dagen därpå.

Vindruvor som trivs i Sollentuna.
På söndagsmorgonen, efter frukosten tog vi oss till Sollentuna och Lukas före detta hyresvärdar. Jag beundrade deras otroligt fina vindruvor som växer så det knakar.
Om några veckor har de nog mognat kan jag tro.
Tack Rosi och Jörgen för er vänlighet, alltid lika hjälpsamma på alla sätt och vis!

Nu hade vi så där 88 mil att köra.
När vi närmade oss Sundsvall ville min man stanna på IKEA och äta köttbullar till middag. Neeej, sa jag då. Sedan ändrade jag mig lite, och sa att jag kan följa med, och ta en räksmörgås eller så. Men när vi kom till Sundsvall sa min man oväntat att han kunde köra in till Sundsvall, så ser vi om vi hittar något trevligt ställe där.

Jag protesterade så klart inte 😊

Vi parkerade bilen och gick över torget, rakt på den här restaurangen. Här går vi in sa vi nästan i mun på varann. En italiensk restaurang, "Basta" heter den och det blev ett så lyckat val.
Vi hade ju också lite tur, för vi hade inte bokat bord här, och vi var rätt så tidigt här för en middag vilket gjorde att vi fick ett bord.
Trevlig inredning, viktigt för mig.
Golvet, så läckert! Allt andas Italien.
Jag valde en pizza, riktigt god och min man tog en pasta Carbonara som var den bästa Carbonara han ätit.
Efter den här tidiga middagen kändes inte resten av resan lika lång. Strax innan 23.00 var vi hemma. Våra gäster som tagit hand om huset och Lukas då vi varit på resa satt uppe och väntade på oss. Det blev så roligt att packa upp och visa tjejerna vad jag köpt för födelsedagspengarna.
Parfymen jag valde, från Byredo. Har sedan många år tillbaka haft Gypsy water, som varit en favorit för mig så länge, nu är det dags att förnya sig även doftmässigt.

Sedan har det varit jobb, jobb och lite tid till att ta hand om all tvätt efter resan.
Till sist, en bild till på min son och Rebecca när de modellar för Akenbergs fina glasögon.
En duktig fotograf, Daniel Holmgren!