Ser ljuset...
När man har massor att tänka på, som man inte får glömma bort, och nya händelser tränger undan de få tankar man hinner tänka, kan det kännas som en centrifug i skallen, allt bara snurrar runt, runt i hög hastighet. När händelser styr ens vardag, så att det man egentligen tänkt göra hamnar i skymundan läggs en massa måsten på hög. Nu har jag i alla fall betat av en hel del. Känslan som infinner sig är ljuvlig. Men klar, blir man aldrig. Sådant lär man sig att leva med.


Det roligaste i går, var timmar av prat med mina före detta kollegor från en annan kommun. Klockan var nog nästan midnatt när vi kom på att det börjar bli dags att göra avslut för den här gången.


Annevi bjöd på godaste, somrigaste fikat. Jag sippade på te i massor och vi pratatde och pratade och ...så vidare. Så glad att jag har de här två i mitt liv, en varm fläkt som hänger kvar från en spännande och galet intensiv tid.


På skolan har Christoffer målat lekrutor, hagar och annat skoj. I en korridor höll en målare på att måla väggarna. I ett klassrum satt en ensam Erica, som kom hem från London för bara någon timme sedan. Tokfia, som inte tar sommalov, fast hon kan.

Vi fixade en jobbsak och sedan fick jag en present! Gissa om jag blev glad?!
Såklart jag blev!

Vilken lyx.


Hemma fick jag middagsgäster. Jag fick höra lite mer om deras vecka på Mallorca och de ville veta lite om hur deras valp haft det hos oss. Vi pratade om skolan, och om Olivias lärare, om sommarlov och annat som rör sig i huvudet på en som snart fyller 12 år. Vi åt glass och Olivia fick välja vilket te från Harrods vi skulle testa i kväll. Hon valde mango, som visade sig vara ett riktigt sommarte, syrligt,lite sötma och helt enklet väldigt gott.
I morgon kväll får vi gäster,
jag ska planera lite middagar och annat,
sedan god natt!
♥
Maria