Jobbar undan allt, som inte hanns med innan...
Jag har en hatkärlek till de här dagarna då alla gått på sommarlov och semester. Alla elever och lärare alltså. Kvar på skolan är vi några tappra, för Fritids kör på för fullt med så roliga aktiviteter. I går var det fiske, nere vid stranden på schemat. I dag åkte de iväg för att träffa sina brevvänner som går på en annan skola i vår kommun.

Vår vaktmästare har fixat ett avlopp som inte fungerade. Annars hänger alla vaktmästare på en skola som är helt ny, och ska öppna i augusti. Där är det massor att göra så vi får stå ut med det.

Fick en bild på våra alster som vi i bokklubben målade för någon vecka sedan på Form & Flow, de är klar för avhämtning nu. Vasen målade jag, och Bitte den i rosa och Lena den gröna.

Middagen, grillade flankstek med pasta och olika såser till. Jag tog vad vi hade hemma då jag kom hem, orkade inte åka och handla något. Min man har börjat skrapa fönster, då har han inte tid att handla eller fixa middagar, en sak i taget, han är inte som mig. Flanksteken var mörad och jag var ändå skeptisk, men den var otroligt god och mör.

Min lilla testation hemma.

Köpte hem ett nytt magazin. Min man tycker att jag har alldeles tillräckligt med inspiration för att förändra vårt hem, och behöver inte ett enda gnutta till. Han tycker en hel del, och det får han fortsätta med, om han vill. En kopp gott te och lite läsning, en vanlig tisdagskväll.

Inte reklam, i alla fall inte betald. Men den här glassen hittade jag i vår frys. Jag hamnade i glasshimlen för en stund, sååå good!

Jag har skrivit om det förr här på bloggen, om det vackra kvällsljuset på vår övervåning. Sakerna på golvet står där nu då jag tömt allt från fönsterbrädan till fönstret som nu ska målas.

Det här ljuset, de flyttar sig så ljuvligt och självklart runt rummet under kvällen. Tänk att vi inte väntade i nästan 40 år innan vi byggde den här punchverandan. Var ska har sin tid, den hade kanske inte blviit så här, om vi gjort det 30 år tidigare.
Hur var det då med min hatkärlek,
till jobbet på skolan den här tiden på året?
Jag älskar att få göra allt jag inte hunnit under läsåret.
Skapa ordning i det strukturerade stöket.
Jobba undan allt som behöver göras,
Planera klart för augusti.
Men längtar till lediga dagar och sovmorgon.
♥
Maria