En resumé...

Eftersom jag tjatar över hur tiden rinner  bort, som sand mellan mina fingrar, kan det vara klokt att blicka tillbaka, och inte glömma allt fint.

Bilderna kommer inte i kronologisk ordning, men 2018 var jag i London,
Gänget jag reste med, en härlig blandning av engagerade, entusiastiska lärare från Boden.
 Camden market.
Smått galet här.
Jag har alltid gillat London, var ju där första gången då jag var 12 år. Jag gillar alla trånga mysiga gränder, men också de breda gatorna i de eleganta kvarteren, mångfalden av människor, trånga caféer, att springa i någon av de stora parkerna och så engelsmännen förstås.
En stund innan det var dags för Studentbal för Lukas, Philip, Amanda och Lovisa. i juni 2018.

Sommaren 2018 cyklade vi längs Mosel. Perfekt för mig, som gillar att röra på mig.

En enda dag tog vi båt och tåg en sträcka, för att det var fler mil att cykla den dagen än vad det var i övrigt om jag minns rätt.
Patrik och Lollo, Lotta och Patrik och så vi. Isak får jag inte glömma, som då var 15 år kanske.
 Vi var i alla fall 7 personer, fick vårt bagage kört mellan ställen vi bodde på, lämnade våra väskor i receptionen klocklan 09.00 senast, och sedan cyklade vi någon mil varje dag. När vi kom till hotellet för natten fanns väskorna i receptionen. Lätt var det att cykla här, knappt en enda uppförsbacke.
Min cykeloutfit. Funkade bra, både på cykel och inne på en restaurang.

Från Tyskland till en bild från vårt kök hemma.
Här har våran Joel långt hår, det var på en tiden han spelade trummor och surfade. Jag tycker han var fin i det lite lockiga håret.
Här har jag precis sprungit Tjejmilen, och ramlat. Det hände efter tre km, sedan sprang jag 7 till och när jag kom i mål fick en sjuksköterska rengöra såret från grus och smuts.
En fin sommarkväll på vår veranda.
Här fick jag leverera tårta eller kan det ha varit...något annat gott. Men Lukas hade fyllt år och då skulle man bjuda på fika var en av reglerna i J16 kanske.

2019 fyllde min man 60 år, och han fick en resa till Skottland i present av mig. Vårt sällskap, min mans bror Patrik och hans Lollo.
Här är vi på ett slott, och blev serverade det lyxigaste Afternoon tea någonsin.
En frukost precis i min smak. Minns att jag tog en löprunda en tidig morgon i Edinburg och hittade det här stället som vi sedan åt frukost på.
Whiskeyresan, då målet var Isle of Islay.
Skoj, var det.

Åren går...
2022, bar det av till Italien och Cinque Terre, så otroligt vackert och även det en resa i min smak, för vi vandrade, typ varje dag.
Bitten och Lollo var mitt sällskap, ett fint sällskap för då ligger man inte still allt för länge.
En av de häftigaste barer jag besökt, på hög höjd över havet längs vandringsvägen mellan två av byarna.
Älskar Italien, maten, kulturen och allt det vackra. Varför resa långt, när vi har så mycket vackert bara i vårt eget land, och ska vi sedan vidga vyerna räcker Europa långt, tycker jag.

Världen är för vacker för att några maktgalna män ska få förstöra allt.